poniedziałek, 1 października 2012

Nie możesz żyć czasem minionym,





Skrzyżowania i światła
http://poezjaani.republika.pl/Bosmans/serce-klucz/top1.jpg


Nie możesz w życiu się cofać.
Nie możesz żyć czasem minionym,
by w ten sposób przywołać najpiękniejsze dni.
Musisz iść naprzód. Dzień za dniem. Rok za rokiem.
Nie możesz się zatrzymywać,
nikt nie może cię zatrzymać.

Istnieje wiele skrzyżowań.
Napotykasz ludzi i rzeczy.
Możesz mieć wypadek, może czasem dojść do kłótni.
Zderzysz się z ludźmi, którzy są jak czołg.
Nigdy nie schodzą z drogi. Uparcie pozostają na swoim pasie.
Zablokują ci drogę i mogą sprawić wiele przykrości.
Istnieje wiele skrzyżowań. Uważaj na światła.
Światła czerwone to dla życia światła stopu.
Tam już nie da się iść: niepohamowana chciwość,
zaciekły egoizm, chorobliwa zazdrość.
Tam urywają się drogi i zaczyna przepaść. 

Uprzejmość, wola pojednania,
gotowość niesienia pomocy, łagodność - 
tu światła twojego życia ponownie przełączają się na kolor zielony,
tu twoja droga ciągnie się dalej.
Bądź uprzejmy i życzliwy,
obcując codziennie z ludźmi i załatwiając sprawy.
Nie gaś nigdy silnika swego serca.
Nie zapominaj, że masz do niego tylko jeden kluczyk,
a jest nim miłość. 

25 komentarzy:

  1. Witaj, Uleczko
    Jakież to mądre i budujące. Trzeba pilnować tego kluczyka. Dobrze byłoby, gdyby wszyscy o tym pamiętali. Na wszelki wypadek należy kluczyk nosić na rzemyku. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z natury mojej życzliwa ze mnie dusza Azalia, i wiesz co na ogół z tym zawsze wygrałam choć pozornie to wcale tak nie wyglądało. Nie na darmo się mówi ze chytry 2 razy traci.Tak samo jak co wiecznie wczorajsi. Pozdrawiam serdecznie-;))

      Usuń
  2. Bardzo mądre słowa. Nie życ przeszłością, bo oglądając się wstecz - możemy przegapic to, co przed nami.....Całuski ślę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co nie znaczy mieć klapy na oczach i nie interesować się przeszłością, bo to również jest niemądre. Z przeszłości warto czasem wyciągać wnioski. Ale właśnie tego na ogół się nie robi. Pozdrawiam Aniu serdecznie

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Czasem bądź uprzejmy i życzliwy,niełatwe wcale. Masz rację Jasna8, Ja także czasem wołam ;,,Panie spuść nogę i kopnij", hehe. Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  4. Bardzo prawdziwa treść Uleczko. Pozornie czasami życzliwość, serdeczność, dobroć serca nie popłaca. Ludzie głupi czasem biorą te cechy za słabość. Sama tego doświadczałam. Ale Ci sami ludzie potem zmieniali zdanie. W kosekwencji taka postawa zawsze jest nr 1- "Po owocach ich poznacie..."
    PS Cieszę się, że znowu miałaś ciekawy wyjazd Uluś, a hala robi niezłe wrażenie;-)) Serdecznie Cię ściskam- Adela

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jednak czasem nie popłaca i to nie tylko pozornie Adela.
      Z tym tez trzeba uważać bo świat jest bezpardonowy. Nie wszędzie i nie zawsze można być do końca szczerym . Pozdrawiam serdecznie-;))

      Usuń
  5. Uleczko, staram się nie wracać, ale gdy spotykamy "wroga" twarzą w twarz po latach- nie jest łatwo :(
    Dobrze jest cieszyć się chwilą i szczęściem bliskich :)
    Pozdrawiam ciepluteńko ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zależy w jakim sensie to wróg. Z niejednego wroga zrobił się człowiek nam przyjazny. I odwrotnie również zdrada przyjaciela się czasem zdarza. Życie Morgana bywa bardzo trudne w przewidywaniu. Czasem bliskie nam osoby także zawiodą niestety. Pozdrawiam serdecznie-;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale masz rację Morgana. Znam ten ból. Ja także mam uraz do takich ludzi, i omijam ich z daleka jak tylko mogę. Jednak lepiej się nikomu nie narażać bo potem zjednanie często jest trudne albo wręcz niemożliwe.

      Usuń
  7. Sama prawda Uleczko ale czasem ciężko się zastosować do tych mądrych słów. Uśmiechasz się do kogoś, coś dla niego robisz z potrzeby serca a on zastanawia się jaki masz w tym interes. Na szczęście, nie wszyscy tak reagują. Serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo często też tak jest Hanna. Bezinteresowność coraz mniej jej teraz niestety wśród ludzi. Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  8. Czasami nachodzą mnie takie chwile wstecz,były łzy przeplatne uśmiechem,dzięki tych radosnych było więcej...,a teraz znowu łzy z cierpieniem najbliższej memu sercu ; i czułe ciepłe ramiona co potrafią przytulić,wesprzeć w noc ciemną i o bladym pranku,i te usta co spijają moje słone łzy.Dziękuję Ci Panie.Taki kluczyk trzeba chronić i pielęgnować to skarbnica i tajemnica moja:)) Przytulam Uleczko moooocno ....:)) ***alutka***

    OdpowiedzUsuń
  9. Alutko masz to szczęście mieć u boku kogoś takiego. Nie wszystkim ktoś taki jest dany. Pozdrawiam serdecznie i wzajemnie uściski serdeczne-;))

    OdpowiedzUsuń
  10. Staram się pamiętać te dobre chwile, ale i złych nie dokonca zapominam - sobie ku przestrodze, ale głównie żyję z nastawieniem na przyszłość, bo życie to i tak nie próba generalna, by snuć nadzieje, że coś powtórzę przy okazji skoryguję. Czy nam się podoba, czy nie... życie niczym rzeka prze do przodu. Nie można być w przeszłości i przyszłości. Nastawienie na przyszłość niesie zawsze jakąś nadzieję... jutro będzie lepiej. - Sam tekst fajniutki, taki gładki, ale my jacyś chropowaci.... Zresztą, ten sam tekst czytany rano, a potem wieczorem - jakoś trochę inaczej odbieram. Dziś niczym wół się urobiłam jesiennie.Pozdrawiam. Nina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie już za tobą moje oczy wyglądałam Nina. Jak już pisałam należę do realistek z nutką optymizmu. Bardzo lubię historię jako taką, ale nie ciągłe grzebanie i życie przeszłością.A tekst fajny ale życie nie zawsze pod taki tekst można podstawić bo się nam to jakoś nie zgadza. Ale dla pokrzepienia serca zawsze warto sobie takie mądre teksty poczytać i wziąć je nawet sobie do tego jak piszesz chropowatego serca. Po takiej pracy pewnie będziesz dobrze spała Nina. Ja dziś niewiele się narobiłam .Pozdrawiam i dobranoc Nina-;))

      Usuń
  11. Milosc otwiera nam wszystkie drzwi ale gorzej gdy wychodzisz z miloscia na dloni a spotykasz na swojej drodze silniejsza nienawisc :( Starasz się, probujesz ale w pewnym momencie rece Ci juz opadaja od tego blagania i wtedy jest ciezko bo ktos ci zamyka drzwi przed nosem:( Pozdrawiam-Kormoran

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To co piszesz to okropność Kormoranie. Przeżyłam i ja w swoim długim życiu już nie jedno odtrącenie. Straszliwie cierpi wówczas nasza miłość własna niestety. Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  12. Miłość, uśmiech to dwie rzeczy które wile mogą ale złych ludzi jakby dzisiaj więcej. Jeden drugiego utopiłby w łyżce wody-zawiść, zazdrość, chamstwo na porządku dziennym. Każdy patrzy ile i co mógłby zyskać a mało osób robi coś bezinteresownie. Ciężko dzisiaj znaleźć prawdziwych, szczerych ludzi. Tak mało chcemy a czasami dostajemy po łbie nim otworzymy usta:( Wklejam Ci link z piosenką pod słowami, ktorej i ja się podpisuję

    http://www.youtube.com/watch?v=tv6P13jzLfE
    Pozdrawiam cieplutko - axis

    OdpowiedzUsuń
  13. Myślę Axis że ludzie zawsze tacy byli. Nam się jedynie wydaje że jest inaczej. Bo rzeczywiście świat jest niebezpieczny a w większości człowiek człowiekowi jest wilkiem. Zawsze mam to na względzie kiedy idę pomiędzy ludzi ,co nie znaczy że od ludzi stronię, i jestem czasem mile zaskoczona jak się nawet okazuje ktoś szczery i miły. Modlitwa wzruszająca bardzo. Dziękuję Axis . Uściski serdeczne

    OdpowiedzUsuń
  14. Witaj:-). A ja nie potrafię zapomnieć, Uleczko. Staram się, ale we mnie tkwi jak zadra. Uparty kozioł, co? :-)). Buziaczki.

    OdpowiedzUsuń
  15. Majka bo przecież każdy z nas jest inny. Nie da się żyć pod komendę.Nie jest to najlepszy sposób na życie, ale cóż, każdy z nas ma jakąś blokadę z którą musi się uporać. Pozdrawiam jeszcze przy porannej kawie-;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Blokadę to chyba mam tylko ja:-))). Upór i nieustępliwość. Kawkę już wypiłam teraz sniadanko. **

      Usuń
  16. Fakt, uparta to ty chyba jesteś hehe. Czasem to dobra cecha. Smacznego majka-;))

    OdpowiedzUsuń

Archiwum bloga