niedziela, 28 października 2012

Dziś urodziny mojej najlepszej przyjaciółki

  Przyjaciel to ktoś, przed kim mogę odsłonić wiele stron swej osobowości,
nawet te, których dotąd nie znałam.
Jennifer Leigh Youngs


U przyjaciół wszystko jest wspólne.
Pitagoras


Pewnego przyjaciela poznaje się w niepewnej sytuacji.
Cyceron


My nie tyle potrzebujemy pomocy przyjaciół,
co wiary, że taką pomoc możemy uzyskać.
Epikur


Najlepszym przyjacielem jest ten,
który nie pytając o powód twego smutku,
potrafi sprawić, że znów wraca radość.
św. Jan Bosko


Mieć wielu przyjaciół, to nie mieć żadnego.
Arystoteles


Doradzając przyjacielowi, staraj się mu pomóc,
a nie sprawić przyjemność.
Solon

************ 
Dziś 76 urodziny mojej najlepszej przyjaciółki. 
Poznałyśmy się w dniu jej 1 komunii, bo była córką znajomej mojej mamy,i moja mama wysłała mnie do ich domu z bukietem kwiatów z naszego ogródka. 
To było tak dawno temu, że prawie już nikt nie pamięta tych powojennych czasów, kiedy bukiet kwiatków z ogródka był dla nas miłym upominkiem w tym tak teraz przez komercję zdominowanym dniu pierwszej komunii. Była śliczną czarnooką dziewuszką i kasztanowych włosach. Spojrzałyśmy na siebie i od razu przypadłyśmy sobie do gustu.
Dawne to już dzieje to był 1947 rok. Ona miała 11 lat a ja 10.
A teraz choć mieszka daleko i nie wiadomo czy się jeszcze kiedyś spotkamy, w dniu naszych urodzin najlepszym prezentem jest to, że przez godzinę gadamy ,i gadamy, i gadamy jak tylko przyjaciółki gadać potrafią także przez telefon. i tak także będzie w dniu dzisiejszym.

35 komentarzy:

  1. Czas weryfikuje przyjaciół - zostają tylko prawdziwi. Mam i ja tę jedyną, z którą rzadko się widuję, bo dzieli nas Bałtyk, ale od czego email'e, ale kiedy jeszcze nie było takich możliwości... każde spotkanie to rozmowa jakby ciąg dalszy, jakbyśmy się fizycznie rozstały wczoraj, no może przedwczoraj i zawsze mamy sobie tyle ważnego do powiedzenia. Przede wszystkim ufamy sobie, mówimy też sobie od serca i nie zawsze z lukrem, wierzymy sobie. Reszta to ludzie, których ja lubię i dobrze im życzę i wzajemnie, bo wg mnie przyjaciół nie ma się zbyt wielu, to wymaga pielęgnacji, czasu, a gdy rozmienimy to na drobne... nie jesteśmy tak skuteczni pomimo naszych starań i intencji. Pozdrawiam. - Nina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze miałam koleżanki, i to przeróżne, czasem były to prawie przyjaciółki. Ale ta jedna jedyna i najukochańsza ,która pamięta moje dzieciństwo, a ja pamiętam jej, i byłyśmy przyjaciółkami przez cały długi czas naszego życia ,to coś szczególnego, i wiem że to prawdziwy skarb który nie każdemu jest dany. Pozdrawiam Nina i dziękuję ci za ten piękny komentarz-;))

      Usuń
  2. Pięknie napisałaś Uleczko. To ważny człowiek w naszym życiu. Całuję :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aniu. To prawdziwy skarb, masz rację ze jest bardzo ważny w naszym życiu. Pozdrawiam serdecznie-;))

      Usuń
  3. Witam:-). Niewiele osób może pozwolic sobie na szczęśliwą i długą przyjaźń, Uleczko. Pielęgnuj ją póki co. A teraz wkleję najlepszy z moich cytatów:
    Najlepszym przyjacielem jest ten,
    który nie pytając o powód twego smutku,
    potrafi sprawić, że znów wraca radość.
    św. Jan Bosko
    Buziaczki i... ciepło się ubieraj:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Majka, to o przyjaźni można przeróżnie zacytować, ale jedno także wiem, że nie każdy na przyjaciela się nam nadaje.A koleżanki choć miłe to z przyjaźnią jeszcze im trochę daleko. Pozdrawiam serdecznie-;))

      Usuń
    2. A znasz takie powiedzenie: Boże chroń mnie od przyjaciół a z wrogami sam sobie poradzę. I tego się trzymajmy. Skoro już mamy kogoś zaufanego pielęgnujmy, ale jesli mamy wątpliwości, uciekajmy od takich pseudo. Buziolki.

      Usuń
    3. Mój mąż miał takiego nieszczerego przyjaciela. Taki człowiek to rzeczywiście fatalny wybór. Pozdrawiam Majka-;))

      Usuń
    4. Miałam i ja raz niby przyjaciółkę i wiesz co zrobiła? Poszła do łóżka z moim chłopakiem, w moim domu i na moich oczach się,uhm... wiesz o co mi chodzi. Od tamtej pory nie ufam, nie chcę... wolę mieć stu wrogów niż jedną taką zdrajczynię.
      ps. odbiegnę od tematu... niedawno reinstalowałam kompa, poznikały fotki a przy odzyskaniu specjalnym programem wiesz co znalazłam? Twoje fotki z bloga onetu! Nawet więcej niż ogladałam. I nie tylko Twoje. Daję słowo, że nie kopiowałam ich. Ki diabeł znalazły się na moim dyssku?

      Usuń
    5. Wierzę ci że cię to z tymi fotkami mogło zaskoczyć. Mało wiemy jeszcze na temat netu. zresztą ostrzegają przed wklejeniem fotek rodzinnych. Człowiek mądry jak zawsze po szkodzie Majka tak jak z tą wredną małpą z tej twojej pseudo przyjaciółki. Ja tez nie mam gg, bo ktoś nadużywał moją gościnność. Ciągle się uczymy Majka, szkoda że tylko za często na naszych własnych błędach. Buziole serdeczne

      Usuń
    6. No właśnie - ostrzegają:-)) a człowiek na błędach się uczy. Ja samego gg nie mam, ale mam zamiennik. Bez bajerów, bez reklam, ale... hasło trzeba zmieniać co tydzień. Nie ważne czy masz gg czy kadu. htttp://kadu.com

      Usuń
    7. Już na to się nie skuszę po tym jak mi się jakiś obleśny typ zaczął produkować błeee(-;

      Usuń
  4. Wszystkiego najlepszego dla przyjaciółki !
    Tyle lat :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przekażę, i w imieniu solenizantki serdecznie dziękuję. Uściski serdeczne-;))

      Usuń
  5. Mój nowy blog.
    http://an-ula1951.blog.pl/

    gaja/An-Ula

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale się porobiło na tym Onecie. współczuję. Będzie trwało zanim się w nowym miejscu odnajdziesz. Byłam i pierwszy wpis dokonałam. Nawet mi sprawnie poszło. Powodzenia Anulko-;))

      Usuń
  6. Tylko pozazdrościć ,zdrowka dla niej i dla ciebie oczywiście też

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekujemy. Bogusiu i dla ciebie zdrowia przedewszystkim

      Usuń
  7. Cudnie napisałaś o swojej przyjaciółce. Ja uważam, że przyjaciel, taki prawdziwy to jak najbliższa rodzina, trzeba o nich dbać, choćby telefonicznie:) Pozdrowienia dla Ciebie i Twojej przyjaciółki:) Ella

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak to racja Ellu. My zresztą jesteśmy jak rodzina, bo jej syn jest moim chrześniakiem. Pozdrawiam cieplutko.-;))

      Usuń
  8. Prawdziwa przyjaźń to taka, której żadna odległość w czasie i przestrzeni nie przekreśli.

    OdpowiedzUsuń
  9. Zgadzam się. Uściski serdeczne-;))

    OdpowiedzUsuń
  10. No i nagadałyście się? :))...Gaduły :)
    Dobrze mieć taką prawdziwą,prawie jak siostra,przyjaciółkę.

    OdpowiedzUsuń
  11. He he Rennatko a jakże.Prawie całą godzinę. Masz rację ,to dla mnie prawdziwy skarb dany mi przez los. Pozdrawiam serdecznie-;))

    OdpowiedzUsuń
  12. Ι loνed аs much as you will rеceiѵe cаrried out right here.
    The sketch is attraсtiνe, уour authoгed subject matter stylish.
    nonethelеsѕ, you сommand get bought аn impatience
    оver that you wіsh be ԁеliѵering the following.
    unwell unquestionably cоme moгe formerly аgain since exactly
    the same nеaгlу νery often іnside case yοu ѕhield
    this іncrease.

    mу sіte: kwejk

    OdpowiedzUsuń
  13. Τhаnks for ѕharing yоur thoughts on cοmputeг enсlosure.
    Regards

    Here is my weblοg Zasilacz laptop

    OdpowiedzUsuń
  14. Howdy very cоol site!! Guy .. Bеаutiful .
    . Amаzing .. Ι'll bookmark your website and take the feeds additionally? I am happy to search out a lot of useful info right here in the publish, we'd like woгk out extrа stгategies on this regard, thanκs fоr ѕhaгing.
    . . . . .

    Тake a lοok at my ωeb
    blog - pościel

    OdpowiedzUsuń
  15. Thanks very nice blog!

    Feel free to surf to my page ... Przeklady.Eu

    OdpowiedzUsuń
  16. Greetingѕ, There's no doubt that your blog may be having web browser compatibility problems. Whenever I look at your site in Safari, it looks fine but when opening in IE, it's got some ovеrlaρping іssues.
    I just wаnted to give you a quick heads
    up! Beѕіԁes thаt, excellent website!


    Loοκ at my website - http://agnosco.pl/

    OdpowiedzUsuń
  17. Afteг exploгing a handful of the blog posts оn your ѕite, I tгulу like your ωay of
    ωгiting a blοg. I sаvеd as a favorite іt to
    my bоoκmark ѕite list and will be checking back soon.
    Ρlеase visіt my webѕite too and tell me how yοu feel.


    Fеel fгee to surf to mу web blog tankless hot water heater

    OdpowiedzUsuń
  18. What's up Dear, are you genuinely visiting this web page daily, if so after that you will definitely obtain nice knowledge.

    Feel free to visit my webpage: zarz�dzanie wizerunkiem firmy

    OdpowiedzUsuń
  19. I like thе valuable information you provide in уour articleѕ.
    I'll bookmark your weblog and check again here frequently. I'm quite certain I
    will learn many nеw stuff right here! Bеѕt οf luck for the nеxt!



    Also visіt my homepagе ... ungi.com

    OdpowiedzUsuń
  20. I lovе your blog.. verу nice cοloгs & theme.
    Dіd you ԁesign this ωebѕitе уourself
    or did уou hire ѕоmеоne to dο it fοr уou?
    Ρlz reply as ӏ'm looking to construct my own blog and would like to find out where u got this from. thank you

    Look into my blog post :: http://guysmovies.com/blogs/entry/Fast-Water-Heaters-Invade-North-The-Us

    OdpowiedzUsuń
  21. Ηey Ӏ know this is off tοpic but I waѕ wondering іf you knew of any widgets I could add to my
    blog that automаtiсаllу tωeet my neweѕt twіttеr updates.
    Ι've been looking for a plug-in like this for quite some time and was hoping maybe you would have some experience with something like this. Please let me know if you run into anything. I truly enjoy reading your blog and I look forward to your new updates.

    My homepage click the next internet page

    OdpowiedzUsuń
  22. Іn fact when someonе doеsn't know afterward its up to other people that they will assist, so here it takes place.

    Visit my blog - apache2handler

    OdpowiedzUsuń

Archiwum bloga